torsdag 16 juni 2011

Spot and Tell bjöd in till kollo vid Skedvistrand... Magners Berry och stora bekymmer!

Efter den alldeles avslappnade eftermiddagen var det samling än en gång vi ladan för att få prova Magners Berry innan middagen.
Magners Berry är en ny cider, en rosécider, gjord på 17 olika äppesorter och jordgubbar, hallon och svarta vinbär. Den innehåller lite mindre sötma och kalorier än dom cider vi är vana vid.
WOW säger jag bara! För så god var den!!!
Prova den du med, den finns på systembolaget.

Till middag serverades en riktigt vällagad lasagne med en härligt färgsprakande sallad! Det minglades även vid middagsbordet och med tanke på sorlet så misstänker jag att alla var väldigt nöjda!!!

Eller ja, utom Lindisen bitvis... Hon hade stora problem med att hennes mobil visade på brist på mottagning. Ja, jag mobbas. Men med kärlek! 

Efter middagen, när skymningen var som bäst gick vi iväg till stugorna igen. Det ryktas tydligen om att det försvann lite Magners Berry från ladan i den vevan men jag kan inte förstå vad menar... Mina fickor var tomma. *fniss*

Vi minglade i stugorna, grillade bananer som vi fyllde med choklad och bara hade såååå härligt hela kvällen och halva natten!
Dessutom passade jag på att bjuda på vinet från den förra spottingen,
Casas Petronales. Rekommenderas verkligen!!

På morgonen vaknade vi till ett stilla regnande, så det kändes inte riktigt lika jobbigt att packa ihop och åka hem då!

Jag hade en underbar helg och njöt hela tiden!!!
Det här var en sån där sak man gör en gång i livet!
Jag är tacksam att jag fick komma med och jag är otroligt glad och bortskämd som har en sån underbar man  som tog barnen själv trots en massa kalasande under helgen och lät mig åka iväg och bara ha det kul en hel helg!!!

Och ännu en gång, tack till Spot and Tell och Skedvistrand för allt!!!
Även tack till Bosign, Bjoorn, Magners Berry och
alla andra som gjorde denna helg möjlig!

Vill ni läsa dom tidigare inläggen finns dom HÄR , HÄR , HÄR , HÄR och HÄR!

2 kommentarer:

  1. Jajamen! Vi körde på den barntillåtna varianten med mindre barntillåten dricka till. ;o)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...