onsdag 1 juni 2011

Casas Patronales rekommenderas!

I måndags var ju jag iväg på spotting med Spot and Tell på härliga PrimewineBar.

Vi bjöds på Casas Patronales viner i fem olika sorter! Och det slutade inte där, vi bjöds på tilltugg i form av en massa härliga små spett med kyckling och grönsaker och ostar och salami! Mumsigt värre!!!

Jag smakade på alla fem sorterna vin och ja, alla var goda. Min absoluta favorit blev det röda Casas Patronales Shiraz 2010 som är här på tillfälligt sommarbesök bara. Så vill ni prova denna får ni snabba er på innan det tar slut! Kostnad? Väldigt prisvärda 59 kronor!
Betyg i övrigt? Jag gillade alla vinerna men denna ovan var helt klart favoriten!
Det vita vinet i flaska var lite mer pärlande än det i låda men båda var väldigt goda!

Det röda vinet i flaska var lite mjukare i smaken än det i låda men det i låda föll mig ändå i smaken.

Rosévinet var gott det med, även om jag nog håller mig till den tidigare favoriten.

Jag rekommenderar er verkligen att prova dessa viner! Casas Patronales viner kommer definitivt att drickas igen här hemma!

Hur det var att vara på spotting igen? Jo, det var riktigt trevligt! Jag hade med mig Sofia på hennes första spotting och till bords fick vi även sällskap av Karoleen som jag dessutom hade sällskap med på förra spottingen jag var på!
Vi hade väldigt trevligt, många glada skratt och jo, det blev ju lite bloggprat och så där... ;o)

Nu laddar jag om inför nästa spotting, den på Skedvistrand!

1 kommentar:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...