torsdag 30 juni 2011

Sol, härliga vänner och utmaning!!!

I morse var jag ner till Nynäs tillsammans med Oskar. Gjorde lite inköp och ärenden för att sen åka hem och hämta hem Emilia från dagis efter lunch.

Vi åt en lunch hemma med och sen dök Andrea och Isabel upp. Packade lite väskor och gav oss iväg till stranden.
Några härliga timmar i solen när barnen badade. I alla fall lite grann. ;o)




Nu sitter jag här och är väldans seg! Värmen och solen tar lite plus att det varit lite trotsigt här under kvällen...

Och just det! Underbara Andrea kom med fyra superfina nagellack till mig. Två vanliga och två art liners. Än en gång, TACK!!!
Ska bli väldans skoj att leka med dom!

Dessutom har jag kommit på en sååå bra grej i kväll... Den perfekta överraskningspresenten till Skrotmamman! Nu måste jag bara ordna till det så jag kan överlämna det!
Älskar att komma med små presenter så där. :o)

Gårdagen? En fin men tung dag. En person som har funnits i mitt liv sedan jag var liten begravdes och det var tungt. Men otroligt vackert!
När jag var på kyrkogården passade jag på att gräva ner en blomma hos Martinas lilla ängel.
På kvällen fanns det inte så mycket ork så jag tillbringade den mesta tiden med min bok i solen på balkongen. Och ja Martina, man kan inviga bikinin utan vatten. ;o) Jag solade i den! :-P

Och eftersom ni efterfrågar bilder på bikinin så varsågoda!
Passar samtidigt på att bjuda på dom mig själv hel och hållen, inklusive den ojämna solbrännan...  ;o)
Maria, Skrotmamman och Beckah inspirerar och uppmuntrar till dessa bilder.
Maria startade dessutom en liten utmaning i sin blogg, att våga visa magen och visa kroppen.

Så kom igen nu, våga du med!!
Visa att alla former och kroppar är okej, oavsett hur du ser ut!
Spelar ingen roll om du är underviktig, normalviktig eller överviktig.
Visa att alla är lika normala!

Jag kan inte säga att jag är nöjd med min kropp idag men jag accepterar mig som jag ser ut! Jag går på stranden i bikini, i simhallen med baddräkt.
Jag visar upp mig och vet att det finns folk som tycker att jag ser hemsk ut. Men vet ni, för det mesta skiter jag i vad andra tycker!

Och viktigast av allt är, igen, att alla kroppar är vackra! Oavsett om du väger 50 kg till 165 cm eller om du väger 100 kg!

Nu visar inte jag hela magen, som Maria uppmanar till, för att jag inte hade en sån bild just nu. Men på den övre av bilderna syns det att den hänger under byxorna. Yups, hängmage vare här... ;o)

12 kommentarer:

  1. Det var kul idag :-)

    Fina bilder ;-)

    SvaraRadera
  2. Hmm... Ja just det... Jag har nog tagit en av dessa bilder... Du resten... :o)

    SvaraRadera
  3. Ni verkar haft en underbar dag. Såå skönt med fint väder!

    Jättekul idé att våga visa sin kropp i bikini. Man gör ju det på stranden & badhuset mm men inte såhär.... Tyvärr är jag nog själv för feg...men ska fundera på det i alla fall. Bra gjort!! :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken bra uppmaning att visa magen :) Får se om jag får upp någon bild... kanske.
    Jättefina bilder på dig :) Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för era fina kommentarer!!!

    Och klart ni vågar!!!

    SvaraRadera
  6. fy fan vad stolt jag blir över dig! vackra kvinna! <3
    du förgyllde min morgon <3

    SvaraRadera
  7. jag kan lägga upp bild på min kropp i din blogg om du vill, he he. min blogg är rätt död just nu så det är liksom ingen vits...

    SvaraRadera
  8. vad fina bilder!

    vad du är modig att visa hela kroppen sådär, jag badar o solar i badlinne.... kanske komemr med bilder... kanske inte... ska fundera ... =)

    SvaraRadera
  9. maria - <3<3<3

    andrea - det funkar ju det med. ;o)

    Linda - tack! Och klart du med vågar. Du har ju redan visat det mesta av magen i din blogg ju! :o)

    SvaraRadera
  10. Hej Linda =)
    Du är mycket modig som vågar visa dig precis som du ser ut. När jag ser dina bilder ser jag mig! Mage, bröst och lår =)
    Måste bara få fråga. Hur lång är du och vad väger du?
    Svara om du vågar ;)
    Kram Bettan

    SvaraRadera
  11. Tack! Och det är ett sätt att lära mig att acceptera min egen kropp...

    Numera är visst längden 154 cm... (krympt tre cm... ) och jag väger ca 90kg...

    SvaraRadera
  12. Älskar färgen på din bikini! Håller helt med dig! Man ska hylla kroppen, för att den är så unik, både kvinnokroppen och alla former av männens kroppar ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...