onsdag 15 juni 2011

Spot and Tell bjöd in till kollo vid Skedvistrand... Sinnenas promenad

Att ge sig iväg på promenad för sinnena är härligt.
Dock inte riktigt min grej...

Vi samlades vid tio på lördagsmorgonen och det första vi fick höra var att byxor med korta ben kanske inte var så bra. Äsch sa jag, jag är ju van. ;o)
Och inte tog jag nåt av mygg/fästingmedlena som erbjöds heller.

Sen gav vi oss iväg. Vi startade vid grillplatsen med en avslappningsövning. Härligt om man bortser från att det är väldans distraheranade med en broms som flyger tätt tätt ovanför ansiktet...

Sen gick vi vidare och alla sinnen gicks igenom.
Lukten vid en massa vackra blommor!
Känseln i skogen. Man fick prova att gå barnfota i mossa (inte jag) och känna på naturen.
Hörseln - sitta på en sten och bara lyssna. Guiden avslutade med att säga "det där var ni väl inte vana vid, ni som kommer från Stockholm?" Äh, jooo! ;o)
Smaken - vi fick te kokat på hallonblad, smultronblad, vinbärsblad och granskottsbarr. Nja...
Synen - då var vi tillbaka vid grillplatsen och fick göra en övning där man blundade, blev ställd åt det hållet man skulle titta för att sen titta snabbt, som en kamera.

Det var en härlig promenad på över en timme och jag njöt även om jag hade kunnat gå även utan känselbiten. Fast jag kan tänka mig att andra gillar det och även att barnen skulle ha gjort det!

Än en gång, tack till Spot and Tell och Skedvistrand för allt!!!
Vill ni läsa dom tidigare inläggen finns dom HÄR , HÄR och HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...