söndag 6 mars 2016

En riktigt härlig helg och nu är det klippt!

Vi klarade oss!!! Malin kunde gå på sitt kalas pyjamasparty igår. Och vilken hit det var! I ett nytt frostnattlinne och med diadem med krona toppat med glitterskor kom hon iväg. Lyckligast i stan tror jag nog....

... här låg det minsann ett påbörjat inlägg som jag hade glömt bort. Det kom lite pluggande och städande emellan. Men så kan det gå. Det känns desto bättre att ta tiden att skriva nu när så mycket har blivit gjort än det gjorde innan.

Det blev en ganska bra men lugn helg här. I fredags var barnen med farmor och farfar från tidig morgon till sen kväll. Det innebar att när jag kom hem efter en riktigt lång seg dag i skolan fick jag och Tony en lugn kväll hemma. Vi åt en god middag, drack lite vin och pratade massor utan att bli avbrutna. Det var riktigt najs speciellt som det inte är speciellt ofta vi är ensamma på det viset. Kvällen slutade dock väldigt tidigt för mig. Redan strax efter nio gick ögonen i kors så jag kröp i säng. Och fick sova gott även om jag vaknade lite väl tidigt.

Igår blev det en lugn förmiddag. Jag var ju tvungen att läsa klart boken om Grey. Vilket dessutom fick mig att bli sugen på att läsa om dom andra böckerna i serien igen. Jag har inte bestämt mig ännu. Hehe...
Mitt på dagen åkte vi upp till Handen, hela familjen. Fyra barn fick nya frisyrer. På somliga syntes det mer än på andra. Dom fick själv välja hur det skulle klippas. Vi åt lite lunch och shoppade lite. Äntligen lyckades jag byta tightsen jag fick i julklapp. Dom var felmärkta och alldeles för små. Jag passade på att byta batteri i min klocka med så nu ska Sebastian få långa mitt aktivitetsarmband en sväng. Oskar har haft det på sig tidigare. Ska bli kul att jämföra lite.

Igår kväll var det kalaset för Malin och vi andra åt en god middag under tiden. Sen blev det mello för hela slanten. Sen kollade vi på nån sjuk film. Jag trodde det bara var en harmlös komedi men den var lite väl magstark upptäckte vi så småningom. Inte riktigt barnvänlig.. Hahaha

Idag har jag som sagt suttit med skolarbetet och städat. Det känns bra att börja den kommande veckan med lägenheten i ordning. Speciellt som morgondagen blir lång för mig. Jag måste avsluta min individuella uppgift. Eller jag vill det i alla fall efter som det nya kursmomentet börjar imorn med. Och i kväll blir det slappa framför tvn. Tänkte kolla ett avsnitt csi med. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...