onsdag 10 februari 2016

Fuskare, jättesnällt och jakt i mörkret!

Åh vad skönt det var med en hel natts sömn! Det behövde jag verkligen nu. Att dessutom slippa stressa upp på morgonen var extra skönt. Oskar och Emilia tassade upp, gjorde sig klara och gick iväg. Så skönt.

Och ja, dom fick gå idag. Fast det inte gått 48h på magsjukan. Jag vet. Jag går emot mig själv. Malin är däremot hemma. Dagis ber om att vi ska hålla på syskonregeln. Äsch babbel babbel. Ja, jag borde kanske ha haft dom stora hemma. Ja jag är kluven. Samtidigt behöver jag få skolarbete gjort idag. Bland annat en telefonintervju. Det hade aldrig gått med fyra energiska barn hemma. Så det fick bli som det blev. Där har ni det, den skenheliga typen som tjatar på alla andra lever inte som hon lär. Fast han med magsjuka håller vi stenhårt på 48-timmarsregeln.

Igår kväll var jag med Emilia, Oskar och Malin till dagis. Det stod reflexjakt och korvgrillning på schemat. Så mysigt! Vi gick tipspromenad i mörkret med hjälp av reflexer och ficklampor. Därefter serverades grillad korv och dricka. Malins ena fröken var så snäll! Hon vet att jag älskar jordgubbsteet dom har så hon berättade att det fanns en påse i telådan så jag inte skulle missa den. Vi hade det jättemysigt! Doften av grillen, puffar av andedräkten och glada barn. Så härligt!

Därefter gick vi hem för att avsluta kvällen med en varsin semla och chokladbollar. Jag orkade inte baka igår så Tony fick handla semlor. Och barnen som fortfarande ville baka gjorde jättegoda chokladbollar istället.

Det blev en bra dag trots nattens kräkor. Nu hoppas jag att kommande dag blir lika bra. Kanske ska börja med frukost. Magen morrar ganska bra nu. ;-)

1 kommentar:

  1. Här får vi inte hålla skolbarn hemma om syskonen är magsjuka. De håller benhårt på skolplikten

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...