fredag 6 november 2015

Mardrömmar, klantigt och vin.

Jag vaknade till ett vrål efter mamma! Toktrött haltade jag ur sängen in till Emilia. Några lugna ord och ett toalettbesök senare tassade jag tillbaka till sängen. Tittade på klockan. Vrålen brukar komma vid tretiden på natten. Idag var klockan fem i sex. En kvart i klockan skulle ringa. Jippi yeay... Visst, jag fick ju sova natten i ett sträck men samtidigt, hur kul är det att vakna före väckarklockan. Men nä, jag ska inte gnälla. Hellre den tiden än mitt i natten. Och jag hann starta morgonen i lugn och ro.

Så pass mycket lugn och ro att jag bestämde mig för att åka ett tåg tidigare till skolan. Perfekt. En halvtimme extra på plats för att plugga. Trodde jag... På väg till stationen fick jag för mig att dubbelkolla schemat. Det var en jäkla tur att jag bestämde mig för att åka tidigare.   Vi börjar inte tio som jag trodde, vi börjar nio. Vilket innebär att jag blir sen. Men inte jättesen. Men en kvart är tillräckligt, speciellt första lektionen på nya kursen...

Fredag idag. Deadline idag. Har fortfarande inte fått ordning på uppgiften. Men har ju fram till midnatt på mig. Får nog bli lite deadlinesvin ikväll. Hahahah

Och eftersom solen lyser med sin frånvaro delar jag med mig av lite solsken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...