torsdag 5 november 2015

Förseningar, skönheter och utseendefunderingar.

På väg till skolan. Förseningar på tågen. Inget att göra, bara bita ihop och gilla läget. I dag verkar informationen funka i alla fall. Det var värre igår. Dom stoppade tågen mellan Jordbro och Krigslida. Inga direkta knutpunkter. Hade jag fått infon ett par minuter tidigare kunde jag ha klivit av en station tidigare och tagit mig hem med buss och bara blivit några minuter sen. Istället fick jag stå med alla andra från tåget och vänta. Kollade sl's hemsida som visade att trafiken gick som den skulle. Klickade jag mig vidare stod det att det var stopp i trafiken - sen nästan en halvtimme tillbaka. Pinsamt ju! Och på Facebook kom ingen info alls. Ibland undrar jag varför dom ens har en Facebooksida när det ändå inte kommer nån info där... Jaja. Jag kom hem. Inte extremt sen heller. Men i alla fall... Däremot känner jag mer och mer att jag på nåt vis skulle vilja jobba med information och/i sociala medier...

Idag blir det skola för hela slanten. En kompletterande uppgift ska in imorn och så är det kursstart ovanpå det. Vi börjar två nya kurser den här veckan. Informationeninför dessa har varit ganska minimal så det ska bli spännande att se vad som väntar.

Det känns lite konstigt att vi just har avslutat ännu en kurs. Halva terminen är avklarad. Tiden går fort. Vilket är riktigt najs! Det är dags att börja se över alla gardiner. Jag har hittat så fina skönheter på Ikea som det lutar åt att jag måste köpa. Jippi yeay! Har letat efter såna ett tag. Röda, tjocka, plyschiga. Lutar åt att jag fixar alla gardiner nästa helg. Om jag hinner... Annars får jag tvinga Tony att göra det längre fram. Handen ska ju opereras den sjuttonde. Kommer inte kunna stryka närmaste tiden efter det. Hehe...

Måste ju berätta... Jag ska vara testpilot hos Smartson och få prova linser via LensOn. Var på synkoll igår. Blev godkänd. Hehe... Men det var på håret. Tydligen skulle ansökande med astigmatism ha rensats bort men jag kom med. Kan inte ens minnas att dom frågade om det. Ska bli lite spännande. Dom hade inga linser hemma igår så jag får komma tillbaka och hämta dom. Men shit vad det kommer kännas konstigt att vara utan glasögon. Dom är ju en del av min identitet. Hehe. Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...