fredag 6 november 2015

Hur kan något som kan rädda liv vara så hatat?

Tänk att ett plagg kan så hatat och avskytt samtidigt som det är så älskat! Reflexvästen så klart! Eller varselväst.

Jag är en sån där hemsk förälder som tvingar på mina barn reflexväst, eller minimum en massa reflexer, när dom går ut i mörkret. När jag lämnar tjejena på morgonen har jag på mig min väst. Tyvärr är jag lite slarvig på eftermiddagarna. Har inte vant mig vid att det är mörkt när jag hämtar. Men har en vanlig reflex i fickan i alla fall...

Nästan varje dag får jag höra något förvånat positivt om att jag använder reflexväst. Själv förvånas jag mer över alla som inte sätter på sig reflex på ett eller annat vis. Man måste inte ha en knallgul väst. Även om jag tycker det är smidigt. När ljuset kommer kastar jag bara ner den i väskan eller lämnar den hemma.

Det är så lätt att prata om cykelhjälm till barnen eller om att sätta barnen rätt i bilstolen men det är sällan jag hör samma diskussioner om reflexer till barnen. Eller dom vuxna. Redan vid fyratiden på eftermiddagen är det mörkt ute just nu.

Hur många ser faktiskt till att ha reflexer på sig, oavsett modell?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...