måndag 2 november 2015

En bra start och en lika bra helg.

Vilken bra idé det var att börja veckan med ett besök hos sjukgymnasten. Vi arbetade med avslappning och hon masserade mig lite. Jag känner mig mer energisk nu än innan jag kom dit. Sen följde jag upp det med en kort promenad. Missade precis ett tåg när jag var klar så jag gick till stationen. Solen strålar dessutom ute idag. Bättre kan det nästan inte bli.

Helgen blev riktigt bra. Kalas för tjejerna i lördags. På kvällen stannade vi till en stund på kyrkogården innan vi hämtade Emilia. Det är så vackert i mörkret med alla ljus. Malin hade lite svårt att förstå varför vi tände ljus i mörkret och för vem så det blev fina samtal kring livet och döden på kyrkogården. Sen åkte vi hem och tände ljus hemma och bara var.

Igår blev det en del pluggande för min del. Jag fortsatte sen med att leka vid datorn. Håller på och försöker komma underfund med hur WordPress funkar. Det går framåt sakta men säkert. Det är kul när det går som man vill. Synd bara att det inte vara gjorde det igår...

Gårdagskvällen avslutades med en hemmagjord saffransostkaka serverad med grädde och hallonsylt. Riktigt gott. Såg bild i Timehop - appen på den jag gjorde som torsdagsfika häromåret och blev så sugen. Måste nog försöka ta tag i den traditionen igen.

Nu sitter jag på tåget mot skolan. Det sista ska göras på grupparbetet inför morgondagens redovisning. Sen är den här kursen slut. Tiden går alldeles för fort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...