lördag 10 oktober 2015

Lite ljus i mörkret =)

Frosten ligger vit ute. Termometern visar på nästan tre minusgrader. Själv ligger jag under mitt varma täcke i sängen. Tjejerna kollar på film. (Varför dubbar dom inte sångerna när dom dubbar barnfilm?! Nyfilmatiseringen av Annie den här gången...) Grabbarna sover och Tony är i båtklubben. Jag är inte avundsjuk på honom som måste vara ute hela dagen. Det är dags att ta upp båten idag. Vintersäsongen är här. ;-)

Dagen startade inte riktigt så här lugnt. Tvärtom. Vi väcktes av ett samtal från Tonys mamma. Han hade försovit sig. Larmet på hans mobil lever sitt eget liv. På en kvart hade vi fått honom klar inkl kokat ett par kannor kaffe. Ibland är vi effektiva.

Det trista är att fast det gått en timme sen jag störtade upp ur sängen så känns kroppen fortfarande stressad. Det är frustrerande att kroppen blir stressad av så lite.

Jag lyckades i alla fall mota bort lite stress i veckan. Både torsdag och fredag valde jag att ta ett senare tåg och komma en kvart för sent. Jag missade inget speciellt i skolan men fick en halvtimme extra hemma. Det gjorde så stor skillnad med hur jag mådde under dagen.

Idag får nog bli en lugn dag. Efter frukost ska jag få Sebastian hajk-redo. Hoppas kommande natt blir liiiite varmare än den gångna. Han ska sova i tält... Burr!! Och när han har kommit iväg ska vi nog bara vara. Känns som att jag behöver det idag.

Just det, måste ju berätta. Igår såg jag julmust på ica. Och tidigare i veckan såg jag årets nya smak på skumtomtar - clementin. Ångrar att jag inte köpte den. ;-)

Nu kurrar magen så det är dags att fixa frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...