onsdag 12 augusti 2015

Regndroppar, larvinvasion och volanger.

Till ljudet av droppande regn sitter jag ute på balkongen. Mot balkongräcket är det stora droppar som smattrar även om det inte regnar jättemycket just nu. Misstänker att det kan bli en skur av det... I bakgrunden hörs motorvägen men det är ljud jag är van vid.

Jag har laddat med vattenmelon och en bok. Det är någorlunda varmt ute så jag kan sitta här även om det kommer en rejäl skur. Och annars får jag väl hämta en filt.

Mindre kul är min ena blomlåda. Den med sallad i, som blommade så bra, var full av en massa larver... så igår klippte jag bort all sallad. Inga larver här tack. Jag hoppas att dom bara fanns i salladen. Hittills har jag inte hittat tecken på larvaktivitet nån annanstans. Däremot har mina tomater så sakta börjat komma. Och pelargonerna som sett så ledsna ut hela sommaren har börjat blomma. Gurkor är det flera stycken på väg. Hoppas dom blir större för nu är dom som små lillfingrar i storlek. ;-)

Jag tror det börjar bli dags att skörda morötter och rödbetor nu. Det ska bli spännande. Rödbetorna är i en långsmal modell, typ som morötter. Hoppas dom smakar gott. Då bli Malin lycklig, hon älskar rödbetor.

Apropå Malin. Har ni sett så tjusig hon är när hon sparkcyklar till dagis. Långklänning med volanger ska det va. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...