måndag 18 maj 2015

Barnfritt och förändring!

Vi var barnfria i helgen. Det är första gången vi tillsammans var barnfria så länge!

Emilia och Sebastian var på storläger med scouterna i Kopparbo medan Malin och Oskar var på sjön med farmor och farfar. Dom åkte i väg i torsdags förmiddag och kom hem i går.

Tony och jag hade stora planer på allt vi skulle hinna med... Det blir inte alltid som man har tänkt sig. ;-)

I torsdags blev det en lugn dag. Jag pluggade en del och vi pratade massor. Fick en chans att rensa luften lite. Kvällen avslutades med att kolla film. Bara så där alldeles lagom.

I fredags morse åt vi frukost i sängen och klev inte upp förrän klockan var närmare elva. Kors i taket! Vi bestämde oss för att gå på bio på eftermiddagen så det blev till att åka i väg nästan på en gång. Vi såg Insurgent. Helt okej film. Lunch och shopping hanns också med. Vi gjorde som vi ville, bara var. Strosade i affärer. Passade ingen annan tid än bion. Så skönt!

På lördagen vaknade jag tidigt och kände mig för första gången på länge riktigt pigg! Vi plockade och fixade lite hemma. Efter lunch gick vi iväg till folkets hus för att hämta barnens diplom och medaljer på  handbollsavslutningen. Tony blev kvar medan jag gick hem och fortsatte.
Vi åt en god middag och gjorde oss sen klara för att gå tillbaka tillbaka till folkets hus för dans med alla andra.

Medan vi väntade passade jag på att färga håret. Det skulle ha blivit slingor. Jag klarade inte av det själv och ruttnade på att vänta på hjälpa så jag kastade i färgen i hela håret. ;-)

I går blev det en lugn start på dagen. Regnet vräkte ner. Det va skönt att bara vara...
Vid lunch hämtade vi hem Malin och Oskar och till kvällen kom dom andra två.

Det blev en härlig helg. Energin fylldes på. Synd bara att jag inte mådde bättre från början...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...