måndag 9 mars 2015

Bottenkänning och värmerekord!

Livet har dippa lite. Så där utan nån egentlig anledning. Jag vet att det blir så ibland så det är bara att bita ihop. Det går över. Och jag känner att energin sakta är på väg tillbaka. Så den här veckan blir det att ta tag i allt som hamnat på efterkälken under den dryga vecka jag knappt har orkat göra annat än bara sitta still och inte göra nånting annat...

Kommande vecka blir full av pluggande med andra ord. Men så får det bli. Jag hoppas bara helgens fina väder håller i sig. Det ger energi det med.

Igår var vi ute i många timmar och njöt av årets hittills varmaste dag. Det var så varmt för att vara mars att det blev rekord. Som vi njöt. Plockade ordning på balkongen. Sopade ute på gården med barnen så dom kunde sparkcykla. Gick i bara ett lager fleece. Ljuvligt. Idag är det varmt, men inte lika varmt. Gårdagens nästan 15 grader är nu 8 grader. Så härligt!!

Idag blir det föreläsning på förmiddagen för att sen åka hem till Emilia. Hon är krasslig och hostar envist så det blev en dag hemma. Farmor var snäll och tog henne så jag kunde gå på föreläsningen. Vi ska försöka hinna och orka med en stund i solen sen.

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är med sopningen! Du är hela eran gårds lilla soptant du hehe
    Funderar på om jag också ska ta och sopa lite ikväll. Det är inte bara cyklandet som blir enklare då utan även det där att springa runt.
    Benji halkade och gled i gruset lite igår så det blev ett litet hål i byxorna.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...