måndag 2 mars 2015

Blääääää!

Japps! Typ så känner jag just nu! Tröttheten gör att jag låter bittra, irriterande kommentarer att störa mig just nu. Och ja, jag stör mig massor...

På skvaller. Vissa saker ska man bara inte skvallra om. Speciellt inte om och om igen. Det bara är så... Man visar hänsyn.

På folk som inte fattar att alla människor har olika förutsättningar här i livet. Det spelar ingen roll om vi ges samma förutsättningar från början. Vi är olika individer. Vi kan inte leva samma liv. Våra förutsättningar förändras. Det kan hända något som gör att allt det man byggt upp raseras. Det kan hända så otroligt mycket i en människas liv som ändrar alla förutsättningar. Så är det bara. En del har det gott ställt, andra inte... Och allt hänger inte på en universitetsexamen från början. Punkt liksom....

På taskig information. Det kan ju vara bra att informera eleverna om vilket program som kommer behöva laddas ner - innan lektionen börjar - för att spara en massa tid. Och det kan ju vara en bra idé att uppdatera litteraturlistan om man ändrar på vilka böcker som är obligatoriska. Speciellt om boken är ett måste för att klara av alla uppgifter...

1 kommentar:

  1. Ja det där litteraturlistan är tyvärr inte (södertörns) högskolan bäst på :( hände mig ett flertal gånger tyvärr.
    Och ja om folk bara visste (förstod) att vi alla har olika förutsättningar i livet så skulle livet bli så mycket enklare. Kram vännen

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...