måndag 2 mars 2015

Sportlov, fest, energi!

Slut på sportlovet! Det blev ett bra lov trots att jag själv inte var ledig. Okej då, jag tog lite ledigt... ;-)

Barnen hann med handbollsskola, skidresa till Romme, sova borta, bio, museum och annat skoj.

Jag själv har pluggat för lite, äntligen hittat en jacka som passar (efter att letat igenom två stora köpcentrum hittade jag den i nynäs) shoppat en bunt böcker, ätit en trerätters med min man alldeles barnfritt och så veckans stora händelse. Mamma och pappas 60-årsfest i lördags.

Inför den bakade jag kladdkakor i olika smaker på löpande band. Och gravade två laxsidor. Jag var lite orolig för resultatet på laxen men Tony hjälpte till att smaka av den innan pappa hämtade den. Det slutade med toppenbetyg från gästerna vilket kändes bra.

Även då var vi barnfria. Så härligt att få vara det för ovanlighetens skull. Vi började med att möta upp fler gäster på en pub på söder. Sen blev det fest i lokal halva natten. Och vi fick vakna utan att bli väckta av barnen. Bara en sån sak.

Helgen bjöd även på födelsedagskalas hos Johanna, underbara nyheter (synd på sättet det meddelades bara...), trötthet, glädje och lycka!!

Den nya veckan, nya månaden, börjar jag trött men så härligt energipåfylld ändå. Livet känns ganska bra trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...