onsdag 11 februari 2015

Sura tanten åker tåg...

Det är inte ofta jag blir riktigt irriterad på hur folk beter sig på tåget. Den här gången blev jag det. Jag åker hem i med ett av dom första rusningstågen. Det är fullt nästan överallt och folk står upp lite varstans i vagnen.

Jag ser en fönsterplats. Bredvid där jag tänker sätta mig sitter en ung man och mittemot sitter en kvinna vars ålder jag skulle gissa är i 60-årsåldern. Hon har väskan på sätet bredvid sig, ena benet utsträckt mot sätet där jag tänker sätta mig.

När jag klämmer mig fram med tjock täckjacka och ryggsäck men ändå försöker göra mig så liten som möjligt slänger hon surt på mig över tidningskanten.

Det kommer en kvinna för att sätta sig på det lediga sätet. Surtanten suckar och blänger men tar surt bort sin väska. Så fort kvinnan gått åker väskan upp igen. En riktig surkärring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...