måndag 17 november 2014

Julmusik, gardiner och solbrist!

Nu vet jag varför även jag börjat ruttna på det gråa vädret. Det är inte bara brist på snö och kyla. Det är även brist på sol. Novembers första 16 dagar bjöd på enbart 2 soltimmar! Helt otroligt! För jag måste erkänna att även jag börjar känna av mörkret nu...

Lägg till en massa stress och livet blir lite tyngre. Det är saker i skolan för båda grabbarna som skulle behöva förbättras. Föräldrarådet på förskolan ropar med. Min egen skola. Och sen familj och hem på det...

Idag valde jag att tänka på mig själv och vad som får mig att må bra. Jag satte på julmusik på Spotify och strök gardiner. Inte dom juligaste till vardagsrummet och köket men till barnens rum är det nästan klart. I köket bytte jag men dom förknippar jag mer med vinter än jul. Och ja, i stressen över att hinna allt som ska hinnas kommande veckor valde jag att börja nu.

Nu är jag på väg till skolan. Bloggar lite istället för att plugga. En huvudvärk har dykt upp igen... Jag måste nog börja prioritera om alla måsten fram över... Men va sjutton, jag har gardinerna fixade i alla fall. ;-)

1 kommentar:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...