söndag 16 november 2014

Fullt ös, superskoj och lite kaos...

Stjärnan jag fyndade på Rusta igår för 29:- 

Phu! Nu har orkat gått ur mig... Jag somnade först efter halv tre i natt. Fick i och för sig sova fram till nio. Så skönt. Men just nu känns det lite kort. ;) Vi hade en riktigt bra dag. Ganska slapp på förmiddagen. På eftermiddagen var vi och firade barnens ena kusin.

På kvällen kröp tröttheten på oss alla. Vilket i sin tur gjorde att humören började kollidera. Nu äntligen har tystnaden börjat krypa på. Så skönt. Inte ens tvn är igång i skrivande stund. Det är skönt. Jag behövde det här lilla avbrottet nu känner jag...

Kommande två veckor kommer det att blir fullt upp. Eller det räcker nog inte med två veckor... Den här veckan är det seminarium som ska förberedas, gruppuppgift som ska redovisas och samtidigt ska jag plugga inför tentan som är den 29/11. En lördag! Hallå liksom. Men på fredag ska jag vara ledig. Funderar på att boka in spabehandlingen jag fick i födelsedagspresent då. Känns som att jag kan behöva det. Och så ska jag passa på att träffa Martina och Marie-Louise hoppas jag...

På lördag är det dags för årets stora bloggevent - Bloggmiddagen! Äntligen!! Som jag har längtat! Datumet spikades i maj så det har varit en lång nedräkning...Vi är ungefär 40 bloggare som ska äta en god middag, dricka lite gott, snacka och skratta massor! Och kramkalas ska vi nog också hinna med. Som jag längtar!!!
Och för att slippa bråka med tåg och tidtabeller mitt i natten har jag bokat in en natt hemma hos mamma och pappa. Dit är det lite lättare att ta sig från gamla stan än det är till Ösmo. Hoppas bara jag lyckas få en god natts sömn. ;)

Veckan därefter blir det tentapluggande för nästan hela slanten. Har fått reda på att det är hårdare med en salstenta än högskoleprovet... Rekommendationer jag har fått är att ladda med öronproppar, alvedon och energipåfyllare... Ojojoj! Men det blir nog bra.
Den helgen är det dessutom första advent så det ska fixas ordning för det plus att vi ska fira ett stycke make då.

Sen är det december redan... Oskar ska firas. Lucia ska firas. Julklappar ska fixas. Julmat. Julbak. Snö. Och så skolan ovanpå det... Men det blir nog bra. Nu ska jag sätta mig och läsa och se om jag hinner läsa lite i boken innan jag måste koncentrera mig enbart på skolböckerna...  Eller så fortsätter vi lite bråkande här hemma... :-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...