måndag 6 oktober 2014

Att bita sig i tungan..

Det här med sociala medier är lite (mycket) kul... Tycker jag... Men ibland blir det jobbigt... Ofta skriver jag vad jag tycker och tänker vilket kan leda till olika diskussioner... Jag har blivit kallad både det ena och det andra i olika sociala medier... Det stör mig oftast inte, jag brukar kunna ha svar på tal.

Men ibland får jag bara bita mig i tungan för att inte säga vad jag tycker. Det är liksom inte rätt läge att säga nåt. Vet redan innan att det jag tycker absolut inte kommer att tas emot positivt av den som skrivit. Och vissa dagar är det inte värt ordkriget som kommer följa - när jag tycker annorlunda. Det gäller att välja sina strider... Men åhhh vad jag jag stör mig på ett uttalande just nu... Riktigt, riktigt mycket...

Det blir inte lättare av att jag var på hugget redan från början. Hamnade i en diskussion på min facebook där jag delade en länk om skattehöjningar där jag inte var överens med den som svarade... När jag sen hittade en sån där nedlåtande kommentar i en annan persons flöde tände det liksom till... Men nä, jag ska inte sänka mig till den nivån idag. Sätter mig vid tvn och muttrar lite istället... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...