onsdag 10 september 2014

Gatogether med Spot and tell och Gato Negro

Oj vad kul jag hade i torsdags kväll!!!

Efter skolan mötte jag upp Marie-LouiseEwa, Anna och Julia. En kort fika innan vi gick vidare till Supper Gården vid Norra Bantorget för en av dom roligaste spottings jag har varit på. Och jag har varit på ett par stycken. Den här gången bjöd Spot and tell in till en Gatogether tillsammans med Gato Negro. Vinprovning och god mat stod på menyn.
Vi välkomnades med rosévin och tilltugg. Mums!! Vi minglade och mötte många fler bloggare som Ida (med sambon), Jessica och Marie bland annat. Borden runt oss var dukade med massvis av glas! Tror det stod 7 glas per person framme... Och alla dessa glas kom att användas. 
Vi fick lära oss om Gato Negros viner av vinmakaren Miguel Rencoret från Viña San Pedro samtidigt som vi fick provasmaka: vitt, rosé och rött. Gott! Sen fick vi in fyra olika sorters rödvinbaser. Dessa skulle vi sedan blanda ihop efter eget tycke för att skapa oss ett eget vin. Såååå kul!!! Vinnaren vann en resa för två till Chile med besök på vingård. Jag var grymt avundsjuk på hon som vann. ;-)
Efter vinprovningen, som pågick under både blodigt allvar och härliga skratt serverades maten. Och vilken mat sen! Hembakat bröd med avokadoaioli, chili-långkok på högrev smaksatt med mörk choklad, Tasco de pescadi - fisktaco, Ceviche del Caribe - Caribisk fisk och skaldjurssallad, Empanadas- vegetariska chilenskaknyten, Pebre Chileno - en salsa, Chorizo - Suppers egen korv med chimichurri (även det en salsa) och bröd. Jag hade kunnat äta mycket mer bara för smakens skull om jag inte blivit så mätt. ;-)
Efter maten serverades en liten god dessert och innan vi gick fick vi en härlig goodie bag! Jag hade dessutom turen att få lift hela vägen hem!! Tack Ida och Simon!!!!
Det här var en otrolig spotting! Dels var det väldigt intressant att höra om vinerna och vi hade såååå kul när vi skapade våra egna viner!
Ett stort tack till Spot and tell och Gato Negro för en härlig kväll!!!!! Och tack även till Supper för den oerhört goda maten!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...