måndag 8 september 2014

Frustration, borrande och paj.

Frustration på hög nivå. Trodde jag hade koll på alla skolböcker nu. Till jag sätter mig på tåget för att läsa. Då visar det sig att den bok jag ska ha är i fel upplaga... Tur i alla fall att jag redan har bokat rätt upplaga på hemmabiblioteket. Men hade velat ha den redan nu ju... Jaja...

Helgen blev bra. Lite mycket trotsmonster men det var bara att bita ihop... Vi har fixat lite hemma. Fått gjort sånt som varit på g länge. Som att borra en massa hål i väggarna - för hyllor och vajrar. Mycket på grund av att tvn gick sönder i fredags.
Jag och tjejerna satt och kollade på film när bilden blev alldeles svart. Ingenting vi provade fungerade. Som tur är stod det en tb i grabbarnas rum som för tillfället inte används. Den gamla står i hallen. Den väger ett halvt ton. Eller näst intill...

Dessutom var vi ute på svamp- och bärjakt igår. Det gick bättre att hitta bär em svamp. Så ikväll blir det bärpaj till efterrätt.

Nä, om jag ska bläddra lite i den felaktiga boken så jag ändå har ett hum om vad det handlar om. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...