torsdag 7 augusti 2014

Sömnbrist och strömlöst.

Gårdagen blev en bra dag. Jag jobbade kort dag och slutade redan klockan tolv. Tog en tur bort till thaien för en efterlängtad sushilunch. Sååå gott!

Hemma sen gjorde jag inte mycket. Va skönt att få bara vara en stund. Till kvällen blev det en promenad med Johanna med åskan som sällskap. Var inte hemma förrän framåt halv elva. Ops... Plockade lite och duschade bort dagen. Så jag somnade lite väl sent. För att väckas av regn och åska vid halv tre...

Somnade om och väcktes av ännu mer åska och regn strax före fem. Då va ovädret ovanför oss. Kort där efter gick strömmen. I skrivande stund, halv åtta, har den fortfarande inte kommit tillbaka. Så barnen är lämnade på strömlösa fritids och dagis... Men det gick bra. Kändes lite konstigt bara...

Nu sitter jag som eb dränkt katt på bussen. Nästan allt jag har på mig är blött. Hann som tur var hem innan bussen gick för att hämta ett ombyte...

Och just det... Det luktade rök imorse. Vi tror det är från skogsbranden vid Sala...

Hoppas ni får en fin dag när ovädret dragit förbi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...