tisdag 8 juli 2014

Sommarluncher och ensamhet...

Vilken dag det blev igår! Solen sken från tidig morgon till sen kväll. Och jag spenderade det mesta av dagen utomhus. Sååå härligt! Lunchen intogs i solgasset och svalkande havsvindar på piren i Nynäs. Det kan inte bli mycket bättre än så på arbetstid. :-)

På kvällen började jag med att baka frukostbröd, fixa en potatissallad för veckans luncher och rulla en massa köttbullar. Jag måste ha luncher som kam ätas var jag än är när det är sånt här väder. Så idag står köttbullar och potatissallad på menyn. Såååå gott! Igår lät det dessutom som vi ska ta en dag i solen igen. Återstår att se, det ska bli ännu varmare idag...

Att vara ensam hemma då? Det var skönt, tyst, lugnt och ensamt... Hade jag fått välja hade jag åkt ut på sjön med familjen. Speciellt i det här vackra vädret. Men jag har ju ett helt okej jobb just nu istället.

Och just det... Om jag minna rätt kommer beskedet om högskolan den här veckan...

Hoppas ni alla får en fin dag i solen! Glöm inte att dricka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...