fredag 4 juli 2014

Sjukstuga...

Igår blev det en lugn dag mestadels hemma. På förmiddagen var vi en sväng ner till plantshoppen.  Vädret hade redan slagit om till mulet så det var inte jättelockande att vara ute. Vi fortsatte dagen inne. Kollade lite film, bakade, virkade.

Emilia drogs än en dag med huvudvärk  och igår blev den bara värre och värre. Men med alvedon och ipren i kroppen var hon helt okej.
Lagom till jag sent, sent kröp i säng (vid tvåtiden) väcktes jag av mardrömsvrål från Emilia. Nattade om henne och kunde sen äntligen få krypa ner ordentligt för efterlängtad sömn. Trodde jag. Hann bara lägga huvudet på kudden innan jag hörde att Emilia kräktes. När jag nattade om henne efter mardrömmen klagade hon på huvudvärk igen så vi drar slutsatsen att det hänger ihop.

Så småningom kunde både hon och jag somna om. Jag i tillsammans med Malin i hennes säng. ;-) Klockan var efter fyra innan jag äntligen somnade för att vakna igen 1,5 h senare med kramp i armarna av att ligga så trångt. Lade mig i min egen säng och fick sova 1,5 h till innan Malin vaknade... Mellan sju och åtta fick jag slumra lite till i korta omgångar. Så jag är en aning trött idag...

Emilia vaknade med huvudvärk. Jag gav en ipren och har dessutom bokat tid på vårdcentralen. I väntan på att vi ska dit är jag och tjejerna ute på lekplatsen. Fröken mår nästan som vanligt just nu. Säger att hon ibland kan känna lite, lite huvudvärk. Återstår att se om vårdcentralen kommer fram till nåt...

Det är tur att solen skiner och värmer idag. Det innebär att jag med gott samvete kan sitta stilla och bara vara med min virkning...

Bilden är min vy från i natt/imorse...

1 kommentar:

  1. Hoppas ni får snabb och bra hjälp, sån där huvudvärk ska hon ju inte behöva ha. Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...