söndag 6 juli 2014

Domningar och ensam frukost

I natt vaknade jag, som så många gånger förr, med domnade händer. Speciellt långfingret känns så där extremt bortdomnat. Jag fick röra och skaka på händerna länge den här gången och det kändes hela vägen ut i armarna. Jag har alltid tänkt att det beror på att jag somnat ovanpå armarna. I natt fick jag för mig att det kunde vara nåt annat som spökar...

Nu när jag vaknade googlade jag på karpaltunnelsyndrom. Oj! Det var ganska mycket som stämde in... Får bli ett samtal till vårdcentralen nästa vecka.

Nä, om jag skulle kliva upp... Bloggar från sängen. Alla andra sover. Blev ju sent igår. Så jag fixar mig nog lite frulle på balkongen. Lite lugn och ro i min ensamhet innan dagen drar igång...

Bild från igår :-)

2 kommentarer:

  1. Precis vad jag skulle gissa på¨, Karpaltunnelsyndrom. Då kommer du till att börja med få handskenor att ha på nätterna och övningar att göra och sen blir det operation när du får nog. För mej är det inte så illa än, så jag väntar nog ett tag till. Jag har lite annat att operera först :-)

    SvaraRadera
  2. Angelica "fifflas"9 juli 2014 kl. 20:16

    Mina domningar är nästan borta nu. Massage av ryggen har varit min räddning.
    Jag har masserat med hjälp av en tennisboll och tryckt ut mina trigger punkter.
    Kanske värt att testa?

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...