onsdag 18 juni 2014

Kyligt, schema och tumhållning

Igår frös jag på väg till dagis och jobbet. Kollade termometern. Drygt tio grader och jag visste att temperaturen skulle stiga. Det tog flera timmar. Riktigt rått var det när jag stod och väntade på bussen i en tunn stickad tröja.

Idag var det nån grad varmare ute så jag tänkte att det var lika bra att ta en extra tröja. Tji fick jag. Idag var det varmt ute. Det ser ut att bli en strålande dag. I alla fall innan fronterna kommer in i eftermiddag.

Nu har jag fått mitt schema. Jag tänker absolut inte klaga. Alla veckor utom två jobbar jag 8-15. Dom två veckorna jobbar jag till 16 men eftersom Tony har semester då slipper jag hämta barn och är hemma ungefär samma tid som övriga veckor. Känns riktigt bra.

Däremot var jag riktigt trött igår kväll. Somnade mycket tidigare än vanligt och då hade jag ändå hållit mig vaken ett tag extra. ;-)

Nu ska vi bara hålla tummarna för att inte tågstrejken sätter in på fredag...

1 kommentar:

  1. Vad härligt att du fick schema tillslut! Löste sig alla andra frågeställningar?

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...