söndag 22 juni 2014

Årets första dopp, lekar och härligt!

Vilken härlig dag det blev igår. Trots att jag var toktrött. Efter frukosten i båten var det dags för veckans melodikryss. Tillsammans med ett glas bubbel. Och tjejerna fick inviga sina nya champagneglas. Fast Malin höll på att bli av med sitt glas när blåsten fick tag i det. Rätt ner i sjön for det. Men som tur var fanns det en håv nära till hands.

Dagen fortsatte sedan med en väldigt efterlängtad sillunch. Mums så gott det var!!! Vinden, som var vår ständige följeslagare hela dagen, såg till att vi åt alla måltider fullt påpälsade med långbyxor och fleecetröjor.

På eftermiddagen väntade traditionsenliga lekar. I ny tappning. Oj vad kul vi hade. Två stora lag med vuxna som barn som tävlade mot varandra. Vi skulle fiska godispåsar med munnen ur en hink vatten. Langen går med påse efter påse genom hela laget. Så fort som möjligt. Sen fick vi gå på lina innan vi slutligen skulle förflytta hela laget från strandkanten till bryggan. Till vår hjälp fick lagen en varsin liten otymplig jolle. Det slutade i blodigt allvar och kläder flög åt både höger och vänster när lagkamrater gjorde sig redo att kasta sig ut i vattnet. Jag var inte sämre jag. I underkläder och linne sprang jag genom vattnet. Snabbt gick det. Allt för att slippa känna hur kallt det var. Sa jag att det bara var ca 12 grader kallt i vattnet? ;-)

Under stort tjoande och stimmande och massvis med glada skratt satt det till slut ett huttrande vinnarlag på bryggan. Godispåsarna vi fiskade i början var med oss hela vägen genom tävlingen och blev belöning på slutet. Shit vad kul vi hade!!!

Nackdelen är väl kanske att jag nog inte ha borde badat med min onda kropp. Redan innan hade jag otroligt ont i kroppen och kallbadet gjorde det inte direkt bättre. Men jag fick känna mig lite piggare en stund i alla fall.

Vi grillade till middag. Så gott. Och jag tycker det är så härligt när vi sitter så många och äter var för sig men ändå tillsammans. Många bord gick åt för hela stora sällskapet.

När den större delen av sällskapet senare spelade fotbollskrocket under tjo och tjim valde jag att vara hejarklack. ;-)

Kvällen avslutades välbehövligt tidigt. Det var så skönt att få krypa ner strax efter barnen. Eller skönt och skönt, det var ju frysgrader under täcket ju. ;-) Men några värmeljus och en fotogenlampa gjorde allt så mycket mysigare.

Idag har jag vaknat upp ganska pigg. I alla fall om man jämför med igår. Tyvärr var himlen alldels mörkgrå. Och visserligen var det mysigt med en regnskur medan vi satt inne. Tjejerna ritar och jag förbereder frukost. Men jag vill ju inte ha det vädret hela dagen. Det är inte kul att åka i...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...