måndag 23 juni 2014

Ge mig min sommar!

Jippi yeay! Sommaren är här... Eller? För idag när vi vaknade var det dryga sju grader ute. Och kommande vecka bjuder på temperaturer som mer påminner om vår än sommar. Jag läste nån gång i våras att nån amerikansk meteorolog hade spått att vi skulle få en riktigt varm sommar men en blöt sådan. Hittills har det varit kallt och ganska torrt... Undrar om det var samma person som sa att vintern skulle bli en riktig vargavinter och sååå kall? Han har ju inte rätt nånstans i så fall... Och det är inte bara ute det är svalt. Även hemma var det kallt. Det finns ju ingen värme alls och golven är verkligen iskalla nu... Jaja, sommaren kommer väl. Lagom till dom veckor jag ska jobba som mest...

Efter gårdagens blandväder med sol och regn om vartannat och en lååååååång resa hem väntar nu en veckas jobb. Barnen var inte direkt pigga i morse. Inte jag heller. Det är skönt att det snart är lite ledighet för oss alla. För barnens del i många veckor medan jag får ihop knappt en. Men jag ska njuta av varje sekund. Inbillar jag mig. Speciellt som det ska packas semesterpackning för fem personer då. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...