måndag 26 maj 2014

Såååå härligt!!!

Ojoj!! Vilken helg! Först avslutningen med Oskars klass som var toppen. Därefter tillbringade jag fredagskvällen med att packa klart. Tony lånade bil och vi kunde köra ner i stort sett all packning till båten redan på kvällen.

I lördags morse vaknade vi sent så vi bestämde oss för att ta det lite lugnt och låta barnen få se ösmomarknaden innan vi åkte iväg.

I strålande solsken kom vi till slut iväg. En ny ö, för oss, väntade. Och vilken härlig ö. En solig vik med flera stora bryggor välkomnade oss. Flera fina grillplatser och en härlig sandstrand där barnen badade. Jag vägrade. Ute vid båten var det 12 grader. Burrrrr! Misstänker att det kanske va 15 grader där barnen badade. ;-)

Ett dygn på denna härliga ö fick vi och trots att vi som familj inte är riktigt vana att samsas på så litet utrymme som båten utgör (med medföljande trams, tjafs och annat barnen roade sina föräldrar med mellan varven :-/ ) hade vi ändå det bra.

Igår kom vi hem tidig eftermiddag och hann därför med att besöka marknaden igen. Det är lite trist att det mest är en massa junk för att lura barnen... Men ungarna gick hem nöjda.

Efter sommarens, hittills, godaste middag var det dags att göra vår plikt. Med tre barn skuttandes bredvid oss begav vi oss till röstlokalen i skolans matsal. Därefter passade vi på att prova både nya och gamla leksaker på skolgården.

Jag tror både barn och föräldrar somnade på riktigt bra humör igår. Och vaknade glada med.

Själv ska jag roa mig med att färdigställa kompletteringen i webb och ha betygssamtal i natur. Och äntligen få mer information om nya jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...