fredag 23 maj 2014

Avslutning!

Vilken dag!! På förmiddagen skrev jag terminens sista prov. Efter lunch gick jag upp till Oskar i skolan. Hans klass skulle ha avslutningsskoj. Vi samlades strax före tolv och gickni samlad trupp med till stora stallet. Där plockades vi upp med en gammal traktor med skrinda bakom. Det var jättemysigt att åka, sittandes bak i strålande solsken.

På vägen stannade vi för att titta på några jättegrytor innan färden gick vidare till Säby gård. Där väntade fika och lekar. Barnen tjoade och tjimmade för fullt. Det lektes, sparkades boll och tassades runt i stallet.

Vid tretiden tog vi pick och pack och gick till stranden. Barnen kastade sig i sjön och badade i flera timmar. Solen gassade, barnen njöt och föräldrarna likaså. Det hittades snokar, myror, blodiglar, stoooora musslor och lite andra småkryp.

Vi bjöds på grillade hamburgare och korv. Mums!! Först vid sjutiden kom vi iväg. Nöjda efter en toppendag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...