lördag 31 maj 2014

Ensam hemma...

Efter förra helgens strålande varma väder har det varit svalare den här veckan. Inte jättekallt men ändå svalt. Det har varit rått på mornarna. Men nu börjar det sakta vända igen. För även om det har regnat en del det sista dygnet känns det att det börjar bli varmare igen. Så skönt!

Och mellan molenen, medan solen har visat sin bästa sida, har Malin och jag planterat lite ute på balkongen. Dillen, persiljan och gräslöken fick dela på en stor kruka och pelargonerna fick trycka ihop sig i en balkonglåda så vi kunde plantera sallad i den andra. Dessutom fick tomaterna och sockerärtorna flytta ut igen. På ny plats. Så frågan är var jag ska göra av min tvättställning i sommar. ;-)

I helgen är det bara jag och Malin hemma. Efter flera dagars packande gav sig Emilia iväg på sitt första storläger med scouterna. Tält och två nätter borta. Ska bli spännandr att få höra hur det har gått imorn när hon kommer hem.

Tony och grabbarna packade dom med. För att åka på handbollscup i Hallsberg. Dom åkte igår eftermiddag och kommer hem imorn. Jag hoppas dom slapp regnet, det spelas på uteplaner.

Så när nästan allt var färdigstädat, färdigpackat och alla hade åkt iväg gick Malin och jag hem till Johanna där vi bjöds på grillad middag. Sååå gott och jättetrevligt!

Vi var inte hemma förrän sen, i alla fall i Malins mått. Hon är inte van att komma hem halv tio på kvällen. Och promenerade både dit och hem gjorde hon utan gnäll. Den sena kvällen resulterade i sovmorgon fram till nio för mig, och halv tio för Malin. Vilket var ganska skönt för när hon somnade igår passade jag på att vika undan tvättberget medan jag såg på film. :-)

Ikväll tar vi det nog bara lugnt. Kanske en liten cykeltur. Malin vill ta bort stödhjulen. Får se vad det blir, för nu mulnar det på igen...

1 kommentar:

  1. Vad fint du gjort på balkongen <3 Och vad mysigt med egentid med endast ett barn, sånt behöver man ibland. Kram vännen

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...