söndag 1 juni 2014

Välkommen juni!

Juni! Hur kan det redan vara juni. Tiden går alldeles för fort! Om en och en halv vecka är det skolavslutning för barnen. Och på tisdag har jag min första arbetsdag! Var ju på besök på min arbetsplats i onsdags. Jag fick ett poritivt första intryck även om vissa detaljer känns lite skrämmande. Men det ska nog gå bra! Och fram till dess ska jag njuta av solen!

För idag skiner solen!! Det är somrigt och sååå härligt! I väntan på att övriga familjen ska hitta hem skulle jag äntligen ta bort stödhjulen på Malins cykel. Hon har pratat om det några veckor men det har inte blivit av. Först fick vi starta med att handla ny slang. Den gamla var det ett stort hål i. Och när det var fixat fick fröken äntligen prova att cykla utan stödhjul. Snabbt satte hon sig på sin cykel och så cyklade hon iväg. Bara så där. Stolt mamma!

Stolt som en tupp cyklade hon hem till faster och farbror för att visa upp sig! Inga problem att cykla dit inte. :-) På vägen hem passade jag på att plocka nåhra grenar att sätta i blomlådorna, främst till sockerärtorna. Dom måste ju få nåt att slingra sig på. Och så lyckades jag få plats med en tvättställning på balkongen. Yeay!

Nu sitter jag på gården medan Malin leker. Och vi njuter av denna härliga första juni!

1 kommentar:

  1. Haha då får vi sommarlov före dig, här är det på onsdag. Sen bortser vi ifrån att vi ändå inte är lediga på några veckor än.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...