söndag 16 februari 2014

Var tar tiden vägen? Snart är våren här!

Jag bläddrade nyss i almanackan. Kunde konstatera att det bara är en skolvecka kvar innan sportlovet. Hallå, var tar tiden vägen?!?!

Men det bästa av allt är att det faktiskt är okej att längta efter våren nu! Jag säger ju alltid att jag vill ha vinter fram till och med sportlovet. Sen ska våren komma över en natt. ;-)

I år lär det nog bli varken vitt och vintrigt sportlov eller lång längtan efter våren. Från och med idag börjar smhi nedräkningen till våren. Det innebär att när vi haft sju dygn med en medeltemperatur på över 0 grader har vi vår. Jag tror vi redan har haft det men före den 16 februari räknas det ändå som vinter. Så händer inget drastiskt i veckan räknas det nog snart som vår här. :-) Härligt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...