måndag 17 februari 2014

VÅR!

Jag älskar verkligen smhi's årstidskarta
Det är lika spännande varje ny årstid att följa hur temperaturer och väder förändras. Den här vintern var ju inte så mycket vinter. I flera veckor har vi haft vårtemperaturer men när man läste om kriterierna för våren så stod det att den inte kan komma före den 16 februari. Så från och med igår räknar vi ner till våren. 

Ni ser ju själva på kartan. Vårtemperatur dag ett. Så håller det här i sig den här veckan kommer det att stå vår från och med lördag. Hur härligt är inte det!? Sen att vi säkert kommer få en massa återfall med vinter innan våren är stabil är nog sånt vi får räkna med! Men just nu njuter jag av att det står vår på kartan och att solen skiner ute! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...