fredag 21 februari 2014

Liten börjar bli väldigt stor!

Stopp!!! Stanna tiden!!! Det går för fort!!! Hur kan mitt lilla minimonster börja bli så stort?! 
Idag har vi tagit ett stort steg här hemma! Malin har slutat med napp. Hur gick det till liksom?! 
Hon har bara haft napp hemma sista året och mest för att vi föräldrar varit lite lata att ta tag i det... På dagis har det aldrig varit några problem, hon har lagt undan nappen och inte använt den på hela dagen. Sista månaden har jag pratat en hel del med henne om att sluta med nappen men hon har tvärvägrat och så har jag låtit det vara...

I början av veckan upptäckte vi, på dagis, att dom hade rensat bort muggarna som napparna brukar ligga i. Det var bara Malin och nåt barn till som hade med sig napp och personalen tyckte att napparna lika gärna kunde ligga i korgen. Jag sa till Malin då att det måste vara dags att sluta med napp men hon hojtade nej. ;)

När vi klädde på oss i morse sa jag till henna att om hon lämnade nappen hemma skulle hon få döskallegodis imorgon. Jag handlade sånt på ikea igår så hon vet att det finns. Inga problem. Nappen fick stanna hemma mot löfte om lördagsgodis. Som hon skulle ha fått oavsett vilket från början.. ;)

När vi kom hem pratade hon om att hon hade slutat med napp. Jag frågade ju egentligen bara om hon kunde lämna nappen hemma, sa inget om att sluta med den. Men eftersom hon sa att hon hade slutat gömde jag raskt alla nappar i ett skåp. Nattning kom och vi kröp upp i hennes säng. Hon frågade då om en napp och jag sa att hon hade slutat. När hon tänkte protestera sa den elaka mamman att om hon verkligen hade slutat med napp skulle hon få en hel påse alldeles själv med döskallar. Så hon pussade mig godnatt och somnade!!!

Hallå!!! Hon somnade utan minsta lilla bråk!! Nu återstår att se hur natten och dom kommande dagarna blir. Men det blir nog bra. Och imorn ska hon få sig en stor påse döskallegodis. :)

1 kommentar:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...