lördag 22 februari 2014

Lördagsprat

Jag somnade ganska tidigt igår vilket gör att jag är vaken ganska tidigt idag. Inte för att det gör mig något. Hade först tänkt gå upp och baka bröd men nästan alla andra i familjen sover så jag vill inte väcka dom nu. Får bli gröt till frukost istället och så får vi äta knäckis om inte det mjuka räcker.

Ute är vädret återställt. Efter gårdagmorgonens snöande och sen resten av dagens regnande är det i stort sett snöfritt idag och plusgrader. Riktigt vårväder. På väderleksrapporten vi såg på tv igår pratades det om upp till +10 grader i Stockholmsområdet på måndag. Härligt!

Idag blir det fix hemma. Och en promenad. Vi har en byrå till att bygga ihop och en massa hyllor som ska både målas och såna som ska sättas upp. Och så ska vi efterlysa skruvar hos dom vi kan som kan tänkas ha i närheten. Ikea hade inga passande till Emilias säng. Hallen ska få bli färdig med. Och lampor ska upp.

Natten utan napp då? Halv sex kom en liten dam tassandes och ville ha sin napp. Efter lite kramande somnade hon om i sin säng. Och hon har vaknat så stolt nu precis.

Hmm... kan nog baka det där brödet i alla fall... Tjejerna hann vakna medan jag har skrivit...

På bilden syns nya duken... Med så stort bord kan man improvisera... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...