lördag 15 februari 2014

Granska kommentarer och fördriva tid.

Jisses, var har den här dagen tagit vägen?! Det är nästan middagsdags ju! Kan det vara så att vi drog oss lite i morse... En bunt med ungar och en mamma skulle duschas av innan frukost med... Därefter passade vi på att göra lite lördagsfint här hemma. Synd bara att inte dammsugaren själv fixar golven när vi har fixat resten. ;)

I övrigt har jag suttit med skoluppgifter hela dagen. Bortsett från en tur till affären. Lite lördagsgodis behövdes ju. ;)
Jag har tänkt på en sak. Ett längre tag men speciellt sista veckan. Varför har man kommentarsgranskning på sin blogg? Jag kan köpa att man har det om man hela tiden är utsatt för kränkande eller hotfulla kommentarer men om man har en "vanlig" blogg, varför? Förklara gärna hur du tänker så jag förstår... Vill man inte att läsarna ska se vilka kommentarer som ska lämnas? Eller vad är det?

I mina ögon är det lite konstigt när man väljer att sålla bland kommentarerna. Jag har själv råkat ut för det sista tiden i ett par bloggar. Jag svarade vad jag tyckte och jag misstänker att mina kommentarer inte passade in. För om man väljer att publicera andra kommentarer är det ju ganska tydligt att det är sållat. Å andra sidan är det ju bara den som kommenterat som vet att bloggaren sållar bland sina kommentarer...
Jag har i och för sig kommentarsgranskning på - på inlägg äldre än två veckor. Det är otroligt sällan jag får en kommentar på inlägg som är så gamla utan det rasslar in skräpkommentarer och spam. På det viset slipper jag få det synligt i bloggen. Plus att jag på så sätt uppmärksammas på att dessa kommentarer kommit... Men att sortera ut vanliga hela kommentarer som inte är kränkande, otrevliga eller bara inte håller med mig i det jag skriver - aldrig. Så, varför har man kommentarsgranskning?

6 kommentarer:

  1. Jag har ingen granskning alls av mina kommentarer - vilket kanske är dumt ibland. Men får jag spam eller så märker jag det när jag loggar in och plockar då bort dom. Men min blogg är så liten och jag får så få kommentarer att jag känner att en granskning innan de godkänns inte behövs faktiskt. Sen har jag peppar peppar aldrig fått någon elak kommentar, konstiga och knepiga kommentarer har jag ju fått men jag har dessa kommentarer kvar för det är ju den som skriver dom som får stå för innehållet känner jag.... Kram vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men lite så tänker jag med. Att det är den som skriver som får stå för det som skrivs. Jag kan ju inte ta på mig det nån annan skriver... Kram

      Radera
  2. Jag tror jag har granskning på men har man väl fått en kommentar godkänd så tror jag att de trillar in utan granskning gången efter. Måste kika i mina inställningar. Men jag publicerar alla kommentarer, sållar inget. Får aldrig elaka kommentarer och skriver inte heller direkt kontroversiella inlägg som skulle kunna generera påhopp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi... Visst har man koll ibland. ;) Men nä, jag tror inte jag blir granskad hos dig...

      Radera
  3. Jag har granskning på för att vissa inlägg är det garanterat att jag kommer att få massor med anonyma skitkommentarer av folk som kommenterar anonymt. Däremot sållar jag inte. Har skrivit ut att jag publicerar allt förutom anonyma kommentarer. Konkreta påhopp publiceras inte heller. Däremot har jag publicerat ett gäng kommentarer ifrån folk som inte håller med mig i något eller tycker att något är fel. Så länge de inte är anonyma publicerar jag dem, och så svarar jag även hur jag ser på det. Det kan bli många intressanta diskussioner. Men sålla, nej, det är bara fegisar som inte fixar mothugg som gör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och ja jag tycker det är jättekul att läsa när det blir diskussioner i kommentarsfälten. Ibland står det mer där än i själva inlägget...

      Just sållningen är det jag har svårast för...

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...