fredag 13 december 2013

Efter många turer är jag nöjd!

Jag måste ju uppdatera om mina turer jackan. I måndags lämnade jag in den igen för att få dom att ordna så att den faktiskt går att använda. Dessutom frågade jag om bristen på kvitto på den nya jackan. Den unga trevliga killen i kassan blev förvånad över att jag inte hade fått nåt kvitto. Helt ärligt, det blev inte jag. Det kändes ju som att den äldre mannen visste om att det var nåt strul med jackan och bara ville bli av med mig snabbt. I alla fall, jag lämnade in jackan och sa att dom självklart fick fixa den. Det alternativ som gav mig en fungerande jacka snabbast var det jag eftersökte. Fick till svar att det snabbaste skulle vara att lämna in den själv till skräddaren men kände dels att jag inte hade tid med det plus att det skulle innebära både tur dit och till Intersport igen och nä, jag orkade inte det. Så dom fick fixa allt själva. Gissa jag blev förvånad när dom ringer upp mindre än ett dygn senare för att meddela att det är klart!

I onsdags var jag och Emilia och hämtade jackan och jag är nöjd. Den fick hänga på en galge till idag för att forma om luvan lite. Den har ju hängt knas i affären så den satt lite väl högt upp när jag satte på mig jackan. Men i morse, när jag visste att jag skulle tillbringa en massa tid ute satte jag på mig den. Den sitter så skönt och jag frös ingenting dom två timmar jag var ute. Så med facit i hand var det värt allt strul och alla turer fram och tillbaka för jag är verkligen nöjd med jackan. Det som är tråkigt är bemötandet från cheferna i Intersportbutiken i Nynäs.

Och det roligaste av allt är faktiskt komplimangen jag fick av Johanna idag. Hon tyckte att den här nya jackan sitter mycket bättre än den gamla! Då försvann mycket av irritationen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...