torsdag 14 november 2013

Vinter, snörvel och advent.

Snörvel, snörvel, nys, nys. En envis förkylning har hittat sin väg till min kropp. Den är inte speciellt välkommen. Speciellt inte som jag imorgon ska sitta större delen av dagen med uppsatsskrivning i svenskans nationella prov. Jippi liksom. I två dagar har jag nyst massor men idag har det vänt och börjat med hosta. Jag hade faktiskt hellre nyst vidare. Jaja...

Jag får trösta mig med att jag kom med som provsmakare hos Dark passion istället. Så nu är jag på väg in till stan för att hämta choklad. Spännande!

Därefter ska jag väl stressa vidare med skolarbetet. Tyvärr fick förkylningen mig att tappa lite fart. Men jag känner mig lite extra energisk av dagens vackra väder. Frosten ligger vit, temperaturen var på minus och solen skiner! Det är så vackert! Idag är en sån dag när man kan känna att vintern är nära. Jag tror det dröjer ett par veckor till men hoppas vi får en vacker första advent. Det är ju vara två veckor kvar nu. Alltså ska gardiner börja strykas,  ljusstakar tittas igenom och förberedas. I år kommer vi fuska och börja en dag tidigare. Ja, jag är hemsk, men vi ska ha kalas den lördagen så då vill jag ha adventsfint hemma. :-)

Nä  om jag ska sluta skriva och läsa vidare i materialet inför morgondagens prov... Och njut nu av det vackra vädret allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...