tisdag 12 november 2013

Urspårning och kaos!

Inte för att vädret är det roligaste idag men det känns ändå helt okej. Längsta turen i eftermiddag blir hem från dagis. Inte hela världen. Men det kan inte vara kul för alla stackare som ska åka med pendeltåg idag. Ett tåg spårade ur i Stockholms södras tunnel i morse och bärgningsarbetet beräknades ta upp till en vecka enligt det som sades på nyheter i morse. Det är avstängt mellan Älvsjö och Stockholm central. Jobbigt men det funkar. Mindre kul blir det för alla stackare som ska ta sig fram utan att vara säkra på alternativa resvägar. *Lite komiskt, samtidigt som jag skriver detta ringer en kompis för att fråga om alternativa resvägar....* På sl's hemsida blir man inte allt för hjälpt i skrivande stund... Jag måste säga att jag tycker det är illa att inte sl's reseplanerare funkar bättre än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...