tisdag 19 november 2013

Mobilens vara eller icke vara...

Som om inte slutet på gårdagen vore nog med allt strul med mobilen... Dagen idag började likadant... Och inte blev det bättre av att jag upptäckte att jag hade lyckats ändra så att inga bilder syntes i bloggen... Ganska snabbt kom jag på att jag hade ändrat i inställningarna på picasa men varje gång jag försökte ändra tillbaka hängde sig allt som hade med google och göra... Yeay! Eller inte... Till slut fick jag i alla fall till det...

Mobilen då? Nä, den är inte okej ännu... Lyckades tömma minneskortet i datorn och skulle sen formatera det i mobilen. Gick inte, nån kod behövdes. Skumt värre för när jag satte i kortet härom månaden valde jag ingen kod... Formaterade om i datorn och satte i kortet i mobilen och tänkte att det borde funka... Trodde jag... Fortfarande kunde jag inte ladda hem appar... Då gav jag upp. Klickade i att jag ville fabriksåterställa mobilen. Men nä, inte det heller... Ytterligare en kod jag saknar behövdes... Då började jag känna mig riktigt grinfärdig...

Efter en del googlade hittade vi hur man skulle kunna göra en total återställning av mobilen och jag har nu testat det... Eller, jag testar... För det är inte klart... En grön androidgubbe visas med uppmaningen att inte stänga av. Så mobilen får ligga där och göra så sitt så får vi se om jag lyckas få liv i den... Återstår att se om jag kommer vara kontaktbar senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...