fredag 18 oktober 2013

Varför så negativa?!

Igår rapporterades det från mina facebookvänner, från dom som bor norr om Stockholm,  om snö. Stockholmsvänner skrev i panik att dom inte ville ha snö. Jag tycker det är så fascinerande när det hotas med första snön. Det är tandgnisslan och riktigt negativt på en gång. Samtidigt verkar dom flesta bara ha läst den lilla biten om snö i väderleksrapporten och missat resten. Ja, det fanns ett liiiiiitet snömoln på kartan. Nej, vi skulle inte få snö som lade sig. Ett regn med eventuellt lite snöblandat skulle dyka upp. Inte mer. Och ändå full panik. Trots att det inte är ovanligt med lite snö i slutet av oktober på det viset. Var likadant förra året och ändå fick vi vänta länge på snön sen. Och även om det hade kommit snö i natt så hade den inte stannat. Nä, själv vägrar jag panik över snön. Den ligger sig ändå inte så här tidigt i Stockholm.

3 kommentarer:

  1. Så länge fick vi inte vänta förra året. Snön kom i november... =)

    SvaraRadera
  2. Yup, den 28 november kom första snön. Lagom till första advent. Så härligt! Men det är ovanligt att den kommer för att stanna i oktober.

    SvaraRadera
  3. Snö ger mig panik ångers. Fy va jobbigt 😑

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...