måndag 28 oktober 2013

Storm!

Den här bilden, från smhi, är uppdaterad vid tvåtiden. Under sista timmen har dom uppdaterat klass 2-varingen utan för Stockholmsområdet. Den är på ett större område just nu. Jag är dessutom fundersam på hur det kommer bli här. Ösmo, och framförallt Nynäshamn, är precis vid kusten. Havet har en klass 2-varning medan land "bara" har en klass 1-varning. Vi kommer alltså hamna precis mitt emellan så som det ser ut nu...

Jag måste erkänna att det känns lite så där att jag ska ha lektion ikväll... Högst uppe på sjätte våningen på blås-sidan. Sist vi hade lektion slog regnet mot rutorna och då blåste det inte alls lika mycket som det ska göra nu till kvällen...

Det återstår att se vad som händer... Jag hoppas att vädret mildrar ner sig innan det når oss... Vi har i alla fall inte den klass 3-varning som södra Sverige har fått...  Däremot smyger sig mörkret verkligen på nu! Så det hade ju varit skönt att slippa gå ut mer än nödvändigt!

1 kommentar:

  1. Det låter inge trevligt!!
    Inte är det sportlov nu? Höstlov i sådana fall!

    M V H

    Jane

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...