tisdag 29 oktober 2013

Stormen Simone - hur gick det?

På facebook, på tidningarnas websidor och på tv rapporterade det om sönderblåsta byggnader,  omkullblåsta träd och orkanvindar. Här märktes stormen inte av. Regn och blåst - javisst men inte värre än så. Och lektionen på sjätte våningen då? Det blåste och tjongade mer i rutorna för två veckor sen än igår. Vi klarade oss med andra ord. Det blev lite antiklimax måste jag säga... ;-)

Och just det. Måste ju berätta om värdens lösning för att vi ska slippa vada genom en sjö varje gång det regnar. Dom borrade drygt tio en-centimeterstora hål i marken utanför porten, så allt vatten rinner ner under asfalten. I mina ögon är det jättekonstigt. Dom tog bort alla våra rabatter för att asfaltera igen - för att skydda huset. Jag undrar hur denna nya lösning skyddar huset. Och på den större av bilderna ser ni hur det såg ut igår kväll.

1 kommentar:

  1. Ja du bor ju inte direkt på rätt sida landet för att nås av stormen, va ku ganska mkt tal om Skåne Göteborg o Halland typ :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...