måndag 28 oktober 2013

Lov, prov, semester och storm.

Gomorron. Ny vecka, nya erfarenheter. Höstlov. Fast för mig innebär veckan inte lov. Tvärtom. Det är lektion ikväll. Muntligt framförande står på schemat. Och diskussion om förra lektionens Fröken Julie-tittande. Så det blir fullt upp idag med förberedelser.
Imorgon är det sjukgymnasten och lektion. På onsdag har jag prov. Fast det borde inte vara några problem att få till det.

På torsdag ska jag packa inför helgens Göteborgsresa. Vi ska fira barnens kusin på lördag. Ska bli riktigt kul. Innan kalaset på lördag funderar vi på att besöka Universeum. Ingen av oss har varit där förut. Jag hoppas vädret är på vår sida i helgen. Vore ju kul att få se lite av staden.

I veckan däremot verkar det bli lite si och så med vädret... Årets första storm drar in över oss idag. Återstår att se hur kraftigt vi drabbas här. Fast den verkar passera utan större problem.

Jag tror en del av veckan går åt till att anpassa oss till vintertiden. Barnen började tassa upp före klockan sex. Inte helt okej. Målet är halv sju. ;-)

1 kommentar:

  1. Universum har vi varit på några gånger är verkligen värt ett besök ,jag brukar samman fatta de som en blandning av aquaria på Djurgården och tom tits fast i större skala:)...
    Mycket tid behövs för det finns massa saker att upptäcka!!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...