söndag 13 oktober 2013

Brist på spätzle, lamm och lathet!

Dagen igår blev bra även om jag hade hoppats på en kurs i hur man gör en bra spätzle men tyvärr blev det inte så. Och för er som undrar,  spätzle är en tysk färskpasta. Man har ett rivjärnsliknande verktyg som man håller pastasmeten genom. Så otroligt gott!

Idag blir det nog en lugn dag. Tony och Oskar är iväg på handbollsmatch. Vi andra har avslutat frukosten och ska väl hitta på nånting att göra. Jag behöver i och för sig rensa lite i frysen. Det ska fyllas på med en massa lammkött där i under kvällen.

Får se vad vi hittar på i övrigt. Känns lockande med en lugn dag. :-)

2 kommentarer:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...