söndag 15 september 2013

Tävla om en SodaStream Source!

Avslutad tävling!

Som jag skrev tidigare i veckan har jag vunnit en vit SodaStream Source och i fredags kom den hem! Det var en stor hit här hemma! Nu har dessutom nån av er läsare chans att vinna en likadan!

Så här skriver SodaStream själva om maskinen
Mannen bakom designen av SodaStream Source är den världskände Yves Béhar. Med en design som sticker ut, förskönar SodaStream Source ditt kök och värnar samtidigt om miljön, just så som den miljöengagerade Yves Béhar planerat. 
 
Den iögonfallande men stilrena designen är en del av konceptet ”reducera och förfina”, som har varit ledmotivet i Yves Béhars formgivning. Även tekniken är nytänkande, innovativ och användarvänlig. Med endast ett klick fästs flaskan vid maskinen och avlägsnas på samma sätt. Kolsyremängden ställs in genom att hela framstycket förs nedåt och visar kolsyrenivån på en intuitiv LED-display. SodaStream Source drar blickarna till sig och gör sig bäst centralt placerad i hemmets hjärta som en trotjänare för uppfriskande drycker.
Det är enkelt att tävla och alla kan vara med!
 
För att vinna en vit SodaStream Source ska ni:
* titta in på SodaStreams hemsida och berätta vilken smak ni tycker låter godast!
* dela med er av ert bästa tips för att komma ihåg att dricka vatten!
 
Glöm inte att lämna en mailadress i din kommentar.
 
Ni får gärna dela tävlingen på era bloggar och facebook men det är inget krav.
 
Tävlingen avslutas den 29 september.
 
Vill ni vara säkra på att inte missa spännande erbjudanden eller nyheter kan ni anmäla er här.

38 kommentarer:

  1. Jag är gärna med och tävlar! Jag tycker att Cola vanilla låter riktigt gott och spännande :)

    Mitt bästa tips för att komma ihåg att dricka vatten är att helt enkelt dricka ett glas vatten varje heltimme, det är ett tips som fungerar bra för mig :) Alternativt göra det till en vana att alltid ha en fylld flaska med vatten i kylskåpet/med sig när man går någonstans :)

    Mail: sara_kramer@live.com

    SvaraRadera
  2. Jag är ju en sucker för cola light så jag måste svara helt vanlig ordinär cola light!!!
    Mitt bästa tips för att dricka vatten är att ha en fylld vattenflaska framme på skrivbordet på jobbet. Jag har en med markeringar för varje timme (förtryckt av tillverkaren av flaskan). Då ser jag till att varken dricka för mycket eller för lite - den perfekta flaskan faktiskt!

    jess.sndbrg@gmail.com

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Jag är med och tävlar! Avskyr verkligen vanligt kranvatten så bubbelvatten är min räddning i vardagen - för vatten måste jag ju dricka liksom. Bubbelvatten med smak är absolut att föredra - och smaken jag är mest nyfiken på är Natural Flavor Essence Rabarber! Snacka om smakupplevelse - hoppas jag! :)

    Mitt bästa tips... jadu det är väl att ha med en flaska vatten överallt. Det funkar rätt bra, såvida det inte är vanligt vatten för då dricker jag inte ändå. Brukar ladda upp med kolsyrat vatten i kylen på helgen så jag har under veckan som kommer - så har jag alltid en halvliters flaska med mig...

    Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2013/september/lindaw.html#comment

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  4. Jag är med och tävlar. Avskyr vanligt kranvatten så bubbelvatten är min räddning i vardagen. Är grymt nyfiken på Natural Essence Rabarber - den låter riktigt fräsch och god :)

    Bästa tipset måste vara att alltid ha vatten med sig. Eftersom jag har svårt för vanligt vatten brukar jag ladda upp med flaskor av kolsyrat vatten på helgen så jag har under veckan som kommer. Så har jag alltid en halvliters flaska med mig, även om jag åker någonstans. Att dessutom ha smaksatt bubbelvatten gör ju att det blir lite godare liksom - och lättare att dricka!

    Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2013/september/lindaw.html#comment

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  5. Rabarber lät ju sjukt gott!
    Jag har ALLTID en flaska vatten i handväskan, på så vis påminns jag av att dricka varje gång jag ska ta ut något ur handväskan, vilket blir rätt ofta under en dag!

    Hoppas på tur då jag aldrig har haft en SodaStream då jag inte haft råd att köpa:(

    Kramar

    gackowskaagnieszka@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Jag vill gärna vara med och tävla!
    Den smak jag tycker verkar godast är Lemon/Lime! Älskar de lite mer sura och syrliga smakerna!
    Mitt bästa tips är att lägga en påminnelse i mobilen! Då kan man ta ett glas färskt vatten varje timme om man är hemma eller på jobbet, och ska man iväg tar man med sin vattenflaska och blir påmind! Mobilen är man ju aldrig utan! :-)

    Hoppas på tur!

    Sandra Skoog
    sandra77skoog@gmail.com

    SvaraRadera
  7. 1. Soda Stream Clear; Tranbär-Hallon! Låter ljuvligt gott :)
    2. Mitt bästa tips är att sätta larm på din tfn! Det är det enda hittills som har funkat ordentligt för mig. Larm och att samtidigt ha vattnet lättillgängligt i kylen så att det blir enkelt att ta fram och fylla på i ditt glas :) Och så är det en otroligt stor bonus om vattnet eller "bubblet" har en god smak, gärna en som även ger dig lite mersmak också :)
    3. Mail: vanitas@live.se

    Ha en riktigt fin dag!
    Mvh, Anneli
    Mail

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar tig julklapp att vinna.
    Den jag tycker verkar vara godast måste vara pink grapefruit.
    Mitt bästa tips är vad jag redan gör. Jag dricker ett glas vatten minst varje gång jag är i köket eller passerar. Då får jag i mig minst 2 liter per dag.
    Mail: sofie@sanningensrum.se

    Delar även på facebook.
    Med vänlig hälsning
    Kram

    SvaraRadera
  9. Lemon-Lime låter ju väldigt spännande och testa tror att den kombinationen kan vara grym!!!
    Jag dricker väldigt mycke vatten det sitter i rygg märgen på mig jag märker väldigt snabbt i huvudet om jag inte har druckit så mitt tips är att på något sätt ha påminnelse på telefonen till en början för att få in vanan sen kommer du automatiskt känna när det är dags att dricka!!
    VeronicaWrethling82@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Citron-Lime väljer jag bland smakerna då Citronvatten är en favorit.

    Jag har alltid en flaska vanligt kranvatten på diskbänken med rumstempererat vatten för att få i mig mycket vätska och åker jag iväg fyller jag en flaska vatten och har i skötväskan.

    angelica.stjarnehult@gmail.com

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  12. Just nu struntar jag i smaken, även om den där med blåbär lät god :-)

    Min son snodde nämligen med sej vår SodaStream när han flyttade hemifrån! Så mitt livselexir finns inte längre i huset och jag törstar snart ihjäl! Jag behöver en ny!!! Mitt bästa tips är alltså att ha en SodaStream hemma så man kan fixa ett gott vatten eller läsk när man vill :-)

    mrinda@swipnet.se

    SvaraRadera
  13. Jag är inte med men har tipsat om din tävling i in "tävlingstipsarblogg"

    SvaraRadera
  14. Granatäpple låter som en frisk och fräsch smak.

    Jag är en riktig vattenmäniska och dricker både vanligt vatten och Loka/ramlösa dagligen i de mängder som behövs
    På jobbet har jag en tillbringare med vatten på mitt skrivbord, den innehåller cirka 1 liter och den SKA vara slut när min 8 timmars dag är slut. Den står synligt hela dagen så jag påminns om att drivka hela tiden.

    marie.nilsson80@live.com

    SvaraRadera
  15. Blåbär är enligt mig bästa smaken
    men så är den ju delad precis som baken!
    Hoppas att jag kommer att vinna
    för dricker man inte vatten kan man svimma.
    Så jag brukar ställa in flaskor i kylen
    men allt hade ju blivit mycket lättare med den här prylen!
    Håller nu tummarna hårt
    för att vinnarmailet blir vårt :)

    Tipsat i bloggen!
    http://dessie-tavlingsblogg.blogspot.se/2013/09/299_4693.html

    Kraam!
    Dessie - Mamma till ett hjärtebarn & en femkilosbebis
    dessie_2000@hotmail.com
    http://blogg.alltforforaldrar.se/dessie

    SvaraRadera
  16. Jag tycker Hallon låter som den godaste smaken! Jag brukar göra hallon vatten och gurkvatten, så detta skulle underlätta! Sen är det ju bra för miljön med!
    Mitt bästa tips för att dricka mer är att alltid ha en vattenflaska med vatten med färskt och kallt vatten i kylen, och alltid se till att den är full!

    Amandanyman96@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. 1. ohhhh granatäpple o rabarber låter ju såååå galet gott.
    jag som älskar rabarber

    2. jag är ärligt väldans dålig på det här med att dricka vatten.
    Men jag gick då och köpte en snygg bringare och hällde vatten i och sen i med lite bär
    och såg till att det stoid där jag såg det ofta.. såg så inbjudande ut att man då
    inte glömmer bort det ha ha ha

    chanette81@hotmail.se

    SvaraRadera
  18. Jag vill vara med. Jag hittade två st som verkade så goda men måste jag välja så väljer jag hallon. Hallon är verkligen något extra och jag blev sugen direkt när jag såg den.

    Jag e dålig på att dricka vatten. Eller jag var snarare. Mitt tips är att fylla en träningsflaska med vatten och ha den stående där du är. T ex vid datorn. Då missar du den inte och dricker betydligt mer. Jag brukar även fylla den med is. kallt vatten e ju så mycket godare :)

    a_special_place_in_my_heart@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Rabarber verkar helt underbart..
    Mitt bästa tips för att dricka vatten är att alltid ha med flaskor med kolsyrat vatten överallt. Då behöver man bara dricka 4 flaskor om dagen för att nå 2 litersgränsen. Väldigt enkelt!

    sagling@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Jag är självklart med och hoppas på tur

    * Jag älskar rabarber, så det skulle bli rabarber smaken.
    * Jag lägger in små flaskor med vatten i kylen, och sedan lägger jag i is eller frysta bär innan jag ska dricka det. Det gör att jag inte glömmer av att dricka vatten, eftersom det blir mer aptitligt än att ta ett glas ur kranen bara.
    * Tipsar om tävlingen på FB: Frida Bergner, https://www.facebook.com/frida.bergner.6/posts/10151867616174767

    frida-6@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Då jag e galen i hallon är det såklart det jag tycker verkar bra!:D
    jag tänker alltid de första jag tänker på morgonen på alla dessa tips man får, vill du vara fin så får du dricka mycket vatten, så det sitter där i bakhuvudet :)
    Linnros@live.com

    SvaraRadera
  22. Åhh denna skulle vara underbar att vinna.
    Pga min sjukdom Cystisk fibros så är jag konstant på sjukhuset och har kraftiga besvär med lungor och mage..

    Och sedan barnsben så har vi fått reda på att kolsyra (bubblorna) gör att det blir lättare att andas, vilket stämmer.
    Så jag dricker tyvärr fööööör mycket cola. :/
    Och att ha denna och göra egen cola eller prova tex päron skulle vara underbart.
    Spara mig MASSOR av pengar plus att inte få i mig lika mycket socker...
    Jag är i hög fara att få Diabetes pga min sjukdom. :(

    Jag tror även att Blåbär skulle vara intressant att smaka. :)

    Mitt tips till att komma ihåg att dricka vatten är att alltid ha en flaska i närheten av där du är.
    Att alltid ha med en i väskan tex, eller att helt enkelt skriva en påminnelse lapp på tex kylskåpet eller någon annanstans där man ofta är eller går förbi!

    Nu håller jag tummarna

    Jag har delat på fb också.

    sophiew@sophiewiking.nu

    SvaraRadera
  23. Jag är med!

    Rabarber låter väldigt spännande. Det skulle va den första smaken jag skulle testa om turen var min att vinna.

    Mitt tips är att alltid ha en kanna ståendes där man ofta befinner sig (köket är väl smidigast, haha...tvättstugan är jag kanske mest förvisso, men nja...).

    Hoppas på tur!

    Ha det bra!

    lottasundin6@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Jag är gärna med.
    Hallon låter som en spännande smak.
    Mitt bästa tips för att komma ihåg att drick, är att träna, då blir man alltid törstig. Det enda som hjälper mig att få i mig tillräckligt med vätska. Det godaste är såklart bubbelvatten då =)

    Delar på min FB, Tina Carlström.
    Kram Tina
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Hej!
    Jag bara måste vara med och tävla:-)
    Vår 12 år gamla soda stream har gjort sitt.
    Jag tycker blåbärs essensen verkar god. Den ska jag definitivt prova.
    Mitt bästa tips för att få i mig tillräckligt med vatten är att alltid ha en flaska med vatten med mig. Oavsett om jag åker bil eller flyttar mig från köket till sovrummet. Soda streams halvliters flaskor är perfekta till det!
    Ha en härlig kväll!
    Mvh
    Malin Svensk Björck
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Hej! Jag är jättegärna med!!
    Jsg tyckte att citron-lime låter jättegott! :)

    Mitt tips är att ha en tillbringare framme på bänken eller bordet, då går du inte obemärkt förbi och påminns!!

    Hoppas på tur :-)
    Kramar Emelie
    x_emelie@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Granatäpple!!! Men såg många andra smaker som jag förmodligen också skulle gilla!

    Jag är så himla dålig på att dricka och klarar inte av att hålla reda på flaskor eller dylikt. Därför har jag kommit på att om jag bara dricker ett glas vatten innan jag äter något och ett efter så dricker jag tillräckligt. Detta gör jag alltid numera!!!

    Nu hoppas jag på tur!
    Kram Stina
    Stinaaan(at)gmail.com

    SvaraRadera
  28. Jag tycker att päron låter god.

    Mitt bästa tips är att ha en kanna med vatten i kylskåpet, då påminns du om att dricka vatten när du öppnar det 0)

    Här är min blogglänk
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2013/september/29-september-vinn-en-sodastream.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  29. Päron låter gott!
    Mitt tips är att ha en flaska ed vatten i kylskåpet. Blir underbart kallt och gott
    erikanordin@live.se

    SvaraRadera
  30. Min nya favoritsmak är lemon-stawberry, ett tips att komma ihåg att dricka vatten är att alltid ha en flaska framme så man hela tiden blir påmind och kommer ihåg att dricka.
    sollundin@gmail.com

    SvaraRadera
  31. Hej jag är gärna med och tävlar! =)

    1. Jag älskar hallon överlag så hallonvatten till mig tack! :)

    2. Jag har alltid en vattenflaska med mig, både hemma och i handväskan. Ser jag den framme så dricker jag!

    3. Bloggat; http://helenewiklund.blogg.se/tavlingar/2013/september/sodastreamer-299.html#comment

    Hoppas på en massa bubbel!

    Kram Helene

    helenewiklund@hotmail.com

    SvaraRadera
  32. Jag är så sjukt tråkig att jag svarar att cola är min favorit :)

    Jag har alltid en vattenflaska i handen, bokstavligt. Den följer med mig ifrån rum till rum och hinner fyllas på några gånger under dagen. Har man däremot inte möjlighet till det kan man ställa en flaska där man går förbi flest gånger på en dag för att bli påmind om att nu är det dags att dricka några klunkar.

    SvaraRadera
  33. Hej!

    - Blåbär kan ju inte vara annat än supergott? Den är jag helt klart mest nyfiken på. :)
    - Det första jag gör när jag kommit upp på morgonen är att fylla ett glas med iskallt vatten och nästinitill svepa det direkt. Det glaset står sedan framme och fylls på under hela dagen eftersom jag dricker nästan varje gång jag går förbi köket. Det funkar för mig!

    Delar tävlingen på FB som Anna Vland. :)

    Ha det fint!

    //Anna

    SvaraRadera
  34. Red Berry Mix làter spännande. Mums.

    Jag har en vattenflaska som jag klistrat fast en massa färgglada smiley-gubbar pà. Denna flaska har jag med mig till skolan varje dag och man uppmuntras verkligen att dricka mer vatten när man ser alla dessa leenden :) Vatten betyder glädje helt enkelt.

    MVH,
    Sofie Altuntas
    sofie.altuntas@gmail.com

    SvaraRadera
  35. Som jag har önskat mej en Soda Stream, jag är såklart JÄTTEGÄRNA med!

    Jag är en riktig sucker för jordgubbssmak i de flesta former, så den skulle jag gärna vilja testa :)

    Jag är ibland lite dålig på att dricka, men däremot frågar jag alltid stora dottern på 2 år om hon vill dricka lite (eftersom hon sällan själv säger att hon är törstig). Och då när jag häller upp till henne kommer jag alltid på; ja just det. Jag ska dricka också! Men om jag haft en soda stream i köket så hade jag ju tänkt på det varje gång jag kom in där ;)

    Jag har delat tävlingen här; http://p0llys.blogg.se/tavlingar/2013/september/jag-tavlar-om-en-soda-stream.html

    Kram, Ingrid

    lilla_ingrid1@hotmail.com

    SvaraRadera
  36. Hallon slår det mesta och jag hoppas verkligen på vinst. Släpar hem en massa PET flaskor helt i onödan och känner mig som en miljöbov varje gång. Jag dricker mycket vatten (+annat) och har alltid ett glas bredvid mig. Har gott vatten i kranen men för att variera så lägger jag ibland i citron, lime eller gurka. Att dricka mycket är en vana man ganska lätt kan införa genom att t.ex. börja med att se till att man dricker ett glas varannan timme.

    Delar på Facebook - Britta Högström

    Önskar alla en färgerik höst!

    SvaraRadera
  37. 1. exotic fruit flavors

    2. Jag har alltid en flaska vatten stående där jag befinner mig - på jobbet, hemma, i väskan om jag är på stan. På så sätt blir jag påmind hela tiden.

    hillevianna@hotmail.com

    SvaraRadera
  38. Ja e me o tävlar ;)

    Citron-Jordgubb eller hallon låter hur gott som helst.

    Jag vet själv hur svårt jag har det att komma ihåg att dricka vatten, men något jag ALLTID kommer ihåg är min mobil! ;) Så mitt tips är att ladda ner en drickavatten-app (ingen aning om det finns, men det lät bra) eller helt enkelt ställa in en egen vatten-påminnelse.. tills man har gjort sitt vattendrickande till en vana ;)

    Min mail: jag_jessika@hotmail.com

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...