lördag 21 september 2013

Snabeldrakevals, rain man och tidsfördriv...

Gomorron. Här är det vaket med tuppen. Så går det när man skippar allt på tv en fredagkväll. För efter att jag och barnen plockat ordning och en vals med snabeldraken hunnits med tände vi ljus och tittade på tv. När Sebastian gick och lade sig vid nio, sist av barnen, zappade jag en stund och det roligaste jag hittade var Rain man. Tittade på den en tag men gav upp sen.

Så ni ligger jag här i sängen. Lyssnar till makens snusande och väntar på att barnen ska vakna en efter en. Funderar på vad vi ska göra idag. Grabbarna ska fixa paket till kvällens kalas. Annars finns det inga måsten. Eller jo, ett. Vi behöver handla lite. Mycket. Men det går fort. Det verkar bli en fin dag så en tur till skogen kanske...

Nä, nu ska jag läsa en stund innan en hungrig mage tvingar upp mig. ;-)

1 kommentar:

  1. Här vaknade vi också med tuppen men det va nog mest cazpers förtjänst jag och cazzi hängde med på ett banan skal:)..
    Men vackert väder att vakna till ialafall:)..
    Funderade också på vad vi skulle göra idag en ute aktivitet vill jag göra !?.. Barnen ska få välja mellan mulle meck parken i järva staden eller ett litet spring lopp som heter mini topp loppet i Haga parken får se vad lotten faller på :) . Ha en trevlig dag och hoppas ni hittar någon svamp i skogen om det är det ni ska leta efter :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...