tisdag 13 augusti 2013

Snabbmat och tystnad...

En lång dag är nästan slut. Fullt ös i morse, iväg för att lämna grabbarna, vilket gick bra och sen hem igen. Var hemma vid halv ett. Tokhungrig. En lugn eftermiddag som toppades med sällskap av svägerskan. Tjejerna var överlyckliga när det inte bara var jag som kom och hämtade dom.

Efter dagis fastnade vi hemma hos svägerskan alldeles för länge och den inplanerade middagen var bara att glömma. Jag tyckte att det skulle ta för lång tid att göra fiskgratäng. Istället upptäckte jag att fisken bara tog några minuter att laga till i micron. Så idag blev det snabbmat. Till fisken serverade jag smögensås toppad med crabsticks och räkor och potatismos. Mums! Och så snabbt det gick att laga till. Tänk att det tog mig så lång tid att komma underfund med att fisk kan snabblagas i micro. ;-)

Resten av kvällen var lugn. Jag kom på mig själv med att vänta på bråken men nä, bara en massa tystnad. Skönt! Men tomt. Hoppas grabbarna har det bra. Och saknar sin mamma. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...